جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۲۴:۲۶

جزئیات تفاهم ایران با اگزیم بانک چین در ساخت کشتی‌های نفت‌کش

باشگاه خبری فراساحل: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی جزئیات تفاهم اولیه در ساخت کشتی‌های نفت‌کش با اگزیم بانک چین را تشریح کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل وبه نقل از ایسنا، اسدالله قره‌خانی با اعلام این مطلب گفت: اخیرا براساس دعوتی که شرکت‌های سازنده کشتی‌های اقیانوس پیما در حوزه صنعت نفت داشتند هماهنگی‌هایی با شرکت ملی نفت‌کش انجام شد و بنده هم به عنوان عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی در این سفر حضور داشتم. وی تصریح کرد: بر همین اساس ابتدا به شانگهای سفر داشتیم که از نزدیک با کشتی‌سازی‌ها آن‌ها آشنا و بازدید کردیم و گزارش‌ پیشرفت‌های ‌آن‌ها از نظر فنی، استاندارد و انطباق با دانش روز ارائه شد ضمن این که جلساتی هم با بخش ستادی در پکن داشتیم. این عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس همچنین بیان کرد: در جریان این سفر جلسه‌ای هم با اگزیم بانک چین داشتیم که قول دادند فاینانس تمام کشتی‌ها که بالغ بر ۳۰ کشتی و ظرفیت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تنی را انجام دهند و تیم‌های فنی نیز در آینده مذاکرات را دنبال کنند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس در ادامه اظهار کرد: در جلسه‌ای که با مدیرعامل اگزیم بانک چین داشتیم قرار شد تا کل فاینانس این 30 کشتی را بپذیرند  و زیر دو و نیم درصد و با بازپرداخت 10 ساله که البته دو سال هم تنفس دارند تا مجددا تیم‌های فنی مذاکرات دقیق‌تری را انجام دهند. وی افزود: نسبت به استانداردها، مباحث زیست محیطی و سوختی که آن‌ها دارند و همچنین شرایط فاینانس، شرایط سازنده و فاینانسور کاملا مهیا است و حتی صحبتی از مواضع آمریکا، ترامپ و تحریم هم نشد. قره‌خانی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه طرفین اعلام آمادگی کردند و موقعیت خوبی است در واقع قراردادی امضاء نشد بلکه به نوعی تفاهم نامه‌ای در قالب مذاکرات اولیه صورت گرفت هم آن‌ها تقاضاهای ما را شنیدند و هم ما شرایط را ارزیابی کردیم حتی پیشنهاد شد تا بخشی از ساخت کشتی‌های نفت‌کش در بندرعباس انجام شود  که موافقت کردند و گفتند جای مذاکره دارد.



  کد خبر : 4677
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :